fbpx

Mi az online marketing?

Szerző:

Az online jelenlét ma már egy konkrét technikai sport.
Stratégiai
és taktikai tervet kell kidolgozni és működtetni. Hirdetéseket kell létrehozni, és azok beállításait is folyamatosan finomhangolni szükséges. Érteni kell a szövegíráshoz, grafikát kell tervezni és honlapot építeni. Ezek mögé önjáró online marketing és értékesítési rendszert kell felhúzni, majd mérni minden eredményt amit lehet, és gyakran azt is amit nem. Folyamatosan jelen kell lenni a közösségi médiában és kapcsolatot tartani az ügyfelekkel, leendő vevőkkel. Ez brutális mennyiségű elméleti és technikai tudást követel.

 

Az online marketing web alapú csatornák gyakorlati használatát jelenti, melynek célja, hogy a potenciális ügyfeleidnek eljuttasd a vállalkozásod üzenetét.

 

Hozzáértő kezekben a bevételed teremtheted meg a segítségével.

Ha cégvezetőként, vállalkozóként ismered az online marketing nyújtotta lehetőségeket, akkor

  • képes vagy irányt kijelölni,
  • reális célokat megfogalmazni és
  • mindehhez eszközöket rendelni.

A XXI. században az online marketing stratégiai jelentőségű terület egy vállalkozás mindennapjaiban. A sikerhez lézerpontosan megfogalmazott célokra és egy ismételhető keretrendszerre van szükséged. Nem számít, hogy kezdő, vagy haladó marketinges tudással rendelkezel.

Ha a vállalkozásod marketingje irányítás nélkül működik, csak a pénzed és a legszűkebb erőforrásod az idődet pazarlod. Feleslegesen.

Az tudnod kell, hogy az online marketing fénysebességgel növekszik.

A megfelelő szint eléréséhez szükség van a folyamatos fejlődésre, az alapok sziklaszilárd elsajátítására.

Ha átlátod a marketing működését, akkor képes leszel hatékonyan kiszervezni a feladatokat, és számon is tudod kérni. (Marketing feladatot kiszervezni több esetben is érdemes lehet, erről bővebben itt olvashatsz.)

 

Vállalkozóként tisztában kell lenned azzal, hogy a marketing a cégépítés része.

A cégvezető feladata, hogy felelősséggel építse a saját birodalmát, mert ezt senki nem fogja helyette megtenni. Ha ismered az online marketing folyamatokat, összefüggéseket, képes leszel irányítani, tervezetten bevételt és profitot termelni bármikor, bármilyen termékeddel, szolgáltatásoddal.

Mindez annak ellenére elérhető, hogy sokan a marketinget egy kreatív szakmának tartják, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy csak részben az. Kétségtelenül kell némi szépérzék, íráskészség és leleményesség, de alapvetően a kivitelezési folyamatok tervezése, megvalósítása és elemzése nélkül nem lesz eredményes. A jó hír az, hogy bármelyik folyamatot meg lehet tanulni, legyen szó megjelenésről, tervezésről, vagy a kivitelezésről.

Az online marketing eszközei:

# 1 – Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik alapköve, egy weboldal életében pedig szinte egy kötelező mérföldkő. A SEO alapvető taktika minden valamire való marketingstratégiában, értsd úgy – nem kihagyható. Bár eleinte bonyolultnak és nehéznek tűnik, de a megfelelő, legalább alapszinten elsajátított SEO tudás hosszútávon segíti az organikus (hirdetés nélküli) elérést. Ha megérted a lényegét és az alapszabályait sokat segítesz a céged népszerűsítésében.

# 3 – Tartalommarketing

Tartalom nélkül nincs komplett online marketing. Ez az egyik legerősebb bizalomépítő és organikus elérést segítő módszer, amely nélkül nincs online marketing. A weboldalon megfelelő tartalom nélkül esélytelen a bevételszerző online jelenlét.

# 4 – Közösségi média marketing

Az egyik legfelkapottabb formája jelenleg a közösségi média csatornákon való állandó jelenlét, például a Facebook és az Instagram. A közösségi média szinte közvetlen utat biztosít a tömeges eléréshez, ha tudjuk, hogyan csináljuk jól.

# 5 – Kattintásonként fizető hirdetés (PPC – pay per click)

Hasonló a Keresőmarketinghez, de csak a lekattintott megjelenésekért fizetsz. Gyors módja a weboldalad népszerűsítésének, vagy az új terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődők weboldaladra terelésének.

# 6 – Affiliate marketing (Partner marketing)

Az affiliate marketing egy együttműködés két személy, vagy két vállalkozás között. A lényege, hogy az affiliate marketing rendszert működtető vállalkozás termékét, szolgáltatását értékesíti az együttműködést vállaló partner, aki ezért jutalékot kap.

# 7 – E-mail marketing

Az egyik legkifizetődőbb csatorna a megfelelően felépített és menedzselt hírlevél kommunikáció. Nélküle pénzt veszítesz. Sokat. Számtalan előnye mellett az egyik legfontosabb, hogy az e-mail lista a vállalkozásod tulajdona. Nem tüntetheti el semmilyen algoritmus változás (lásd Facebook veszteségek), fenntartása rajtad múlik, költsége elenyésző a többi csatornához képest.

Az eszközök külön-külön is képeznek egy-egy szakmai egységet.

Maga a teljes online marketing rendszer igényli a hozzáértést, kiváltképp, ha nem csak a pénzünket akarjuk égetni, hanem eredményeket is szeretnénk látni.

Hogyan legyél online marketing szakember, 

aki a saját cégénél, vagy a vállalkozásában felelősséggel alkalmazni tudja a szükséges marketing eszközöket?

Több lehetőség is a rendelkezésedre áll. Az egyik, hogy önképzéssel néhány év alatt eljuthatsz arra a szintre, amikor bátran vállalhatod az eszközök tervezését, kezelését és a vállalkozásodba való beillesztését.

A másik lehetőség, hogy online marketing képzés keretében elsajátítod a szakmát. Ha készen állsz arra, hogy profi online marketing szakemberré képezd magad, akkor néhány hónap alatt segítünk azzá válni. 

Kattints ide a részletekért!

Sok sikert kívánunk a megvalósításhoz!

Z

Legolvasottabb cikkeink

Így építs szakértői blogot, ami vonzza a közönséged

Sok mindenen el lehet csúszni egy szakértői blog indításakor, de ennek jelentősen csökkentheted az esélyét, ha úgy vágsz bele, hogy előre átgondolod a célját és van terved arra,

"

egy kattintásra vagy a legújabb cikkeinktől

online marketing